Narodowe Święto Niepodległości

W piątkowe przedpołudnie 8-go listopada o godzinie 10:35 na hali sportowej Zespołu Szkół w Radzanowie, odbył się uroczysty apel z okazji Narodowego Święta Niepodległości. Podczas apelu zebrani odśpiewali wspólnie hymn oraz wysłuchali programu słowno-muzycznego przygotowanego przez uczniów Szkoły Podstawowej im. Michaliny Czechowskiej w Radzanowie.
Po raz kolejny wspólnie okazaliśmy wielki szacunek i wdzięczność wobec Polaków, którzy walczyli o wolną, niepodległą Ojczyznę.
Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy wzięli udział
w tegorocznym  apelu z okazji Święta Niepodległości oraz nauczycielom, którzy z wielkim zaangażowaniem przygotowali swoich podopiecznych do tego wydarzenia.

CodeWeek ZAKOŃCZONY

Między 5 a 18 października w naszym Zespole Szkół odbyły się wydarzenia z zakresu nauki programowania, które poprzez gry, zabawy i łatwe do zrozumienia narzędzia wprowadziły uczestników
w podstawy programowania.

Wydarzenia te pomogły rozwinąć umiejętności analitycznego i logicznego myślenia.


Organizatorzy Europejskiego Tygodnia Kodowania przygotowali specjalne certyfikaty dla organizatorów wydarzeń w trakcie tegorocznego Code Week’a jako wyróżnienie za włożony wkład w propagowanie idei Tygodnia Kodowania.

CodeWeek – ZACZYNAMY :-)


szyfr masoński – literom odpowiadają kształty figur liniowych w jakich się te litery znajdują

W ramach tygodnia kodowania – korzystając
z szyfru masońskiego – przeczytajmy
czego nauczy nas kodowanie
(oprócz kodowania)

Ad. 1 Kodowanie to czynność momentami mozolna i męcząca. Szczególnie, gdy kręcimy się w kółko i nie możemy wpaść na odpowiednie rozwiązanie. Lub gdy kod nie działa,
a nam się wydaje, że działać powinien. I trzeba szukać, co jest w nim nie tak. To po prostu urok kodowania. Często kod nie działa, nawet częściej niż działa i trzeba się do tego przyzwyczaić. I powoli rozgryzać, co może być nie tak.


Ad. 2 Lubicie rozwiązywanie zagadek matematycznych albo testów na inteligencję? Spodoba Wam się programowanie! Tu trzeba kombinować, szukać nowych ścieżek i nie bać się tego, że nie wyjdzie. Ba, pewnie od razu nie wyjdzie, ale logiczne myślenie zapewnia nam kolejne pomysły na rozwiązania. I trzeba je tylko wypróbować!


Ad. 3 Ten punkt poniekąd łączy się z powyższym, ale co chcę tu podkreślić to umiejętność sięgania po niestandardowe rozwiązania.  Czasem pomysł wydaje się dziwny lub szalony, ale działa. I wtedy zaczynamy zastanawiać się, czy możemy wdrożyć coś tak szalonego,
a może da się z tego wyciągnąć jakiś mały element i zaimplementować w bardziej standardowym rozwiązaniu. Próbując czegoś nowego uczymy się najwięcej.
Spróbujcie sami.


Ad. 4 Bardzo przydatna umiejętność, której nauka przychodzi trudno. Często nie możemy zrozumieć, dlaczego ktoś krytykuje nasz kod, skoro on przecież działa i robi to, co powinien! A tu okazało się, że kod nie tylko ma robić to, co powinien, ale także być łatwy w utrzymaniu, przejrzysty, bez zbędnych powtórzeń … Sporo tego. Umiejętność przyjmowania krytyki, ale też wytłumaczenia, dlaczego z tą krytyką się nie zgadzamy, są w kodowaniu bardzo ważne.


Ad. 5 Bardzo ważny punkt. Jedno to umieć coś zrobić, ale drugie – umieć to komuś wytłumaczyć. Często w  pracy nad danym rozwiązaniem, musimy je komuś przedstawić. Super jest prześledzić swój własny tok myślenia wypowiadając na głos kolejne kroki. 

Nasza szkoła zwyciężyła!!!

Około 2.000 szkół z całej Polski zgłosiło się do konkursu OSE Wyzwanie, organizowanego przez NASK i Ministerstwo Cyfryzacji przy współpracy
z Ministerstwem Edukacji Narodowej.
Nagrodą w Konkursie #OSEWyzwanie były MOBILNE PRACOWNIE MULTIMEDIALNE, które będą wsparciem przy prowadzeniu lekcji i korzystaniu z internetowych zasobów edukacyjnych. Warunki, które należało spełnić to: zgłosić szkołę do projektu OSE (darmowy, szybki światłowód w szkole) i programu mLegitymacja szkolna (w naszej szkole będziemy wydawać elektroniczne legitymacje).
Dodatkowo szkoła przesłała przygotowaną specjalnie na konkurs pracę plastyczną pt. „Smart szkoła” (wykonaną przez uczennicę klasy pierwszej 4-letniego liceum – Zuzannę Brzezińską). Szansę na wygraną zwiększyła również deklaracja zgłoszenia się szkoły do programów OSE Hero – nauczyciel bohater oraz CodeWeek – tydzień kodowania i programowania. Nie możemy doczekać się już nowej pracowni i czekamy na nią z niecierpliwością.

CodeWeek

Myśleć algorytmicznie, czyli jakie po kolei wykonać kroki, aby osiągnąć cel.

Code Week to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa organizują wydarzenia związane z programowaniem. Akcja przeznaczona jest dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem.

Nauka programowania przybiera na sile ze względu na rosnące potrzeby rynku pracy i walory edukacyjne, takie jak rozwój umiejętności analitycznego i logicznego myślenia. Kodowanie może pomóc uczniom w osiągnięciu wysokiego poziomu kompetencji cyfrowych i lepszym zrozumieniu otaczającego ich świata, a także zwiększyć ich szanse na odniesienie sukcesu w życiu osobistym i zawodowym. W tym roku Code Week odbędzie się od 5 do 20 października. Nasza szkoła także włącza się w to wydarzenie.
W ramach przygotowania zapraszamy do odwiedzenia poniższych stron:

http://koduj.gov.pl 
hhttps://codeweek.eu

Wyniki matury 2019

Wyniki tegorocznego egzaminu maturalnego są już znane. Możemy pochwalić się
95%
zdawalnością
i to na wysokim poziomie.

Dla porównania w kraju wskaźnik ten dla liceów wynosi 86,4%,
a w województwie mazowieckim 88,1%.

Tegorocznym maturzystom składamy gratulacje
i czekamy na informacje z rekrutacji na studia.
Życzymy miłego wypoczynku i udanego startu na wyższe uczelnie.

UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2018/2019

19 czerwca 2019 r.  – to dzień, na który czekali wszyscy uczniowie ZS w Radzanowie. Już od rana temperatura przypomniała nam,
że lato w pełni i pora opuścić szkolne mury. W ostatni dzień roku szkolnego uczniowie przybyli do szkoły, aby odebrać świadectwa. Najlepsi odebrali je w czasie uroczystości z rąk Pana Dyrektora. Pozostali z rąk wychowawców. I wreszcie nadszedł najbardziej wyczekiwany moment: nagrody, i…. WAKACJE !!!!


Drodzy Uczniowie,
z całego serca gratulujemy Wam osiągnięcia, jakim jest zakończenie kolejnej klasy. Jesteście mądrzejsi i bogatsi o dorobek zgromadzony w czasie całego minionego roku szkolnego.  Jest się z czego cieszyć – zasłużyliście na wspaniały odpoczynek wakacyjny!
Wykorzystajcie dobrze letnie miesiące – oglądajcie przyrodę, uprawiajcie sporty, zwiedzajcie nowe miejsca, znajdźcie też czas na czytanie książek. Życzymy Wam niezapomnianych  wakacji, spędzonych ciekawie, przyjemnie i zdrowo.
Do zobaczenia we wrześniu!

Dyrekcja, nauczyciele i pracownicy
ZS w Radzanowie


Sukces radzanowskiej licealistki – artykuł w Tygodniku Gazety Mławskiej z 11 czerwca

Indeks już w pierwszej klasie Julia Brzezińska, uczennica pierwszej klasy Liceum Ogólnokształcącego w Radzanowie, znalazła się w gronie ośmiorga laureatów tegorocznej edycji Akademii Przedsiębiorczości Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.W nagrodę otrzymała indeks. Po uzyskaniu matury będzie mogła podjąć – bez postępowania kwalifikacyjnego – studia na jednym z pięciu kierunków Wydziału Nauk Ekonomicznych tej uczelni. Akademia to program edukacji ekonomicznej adresowany do uczniów szkół średnich w całej Polsce. Radzanowskie LO od czterech lat z powodzeniem uczestniczy w tym projekcie. Realizacja programu odbywa się w dwu etapach. W pierwszym zgłoszeni uczniowie przez internet słuchają wykładów prowadzonych przez pracowników naukowych SGGW. W ten sposób zdobywają (poszerzają) wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania, finansów i rachunkowości, logistyki, agrobiznesu. Więcej w papierowym wydaniu „TGM” z 11 czerwca.

Sukces uczennicy klasy I LO

W roku szkolnym 2018/2019 miała miejsce czwarta edycja Akademii Przedsiębiorczości organizowanej w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na Wydziale Nauk Ekonomicznych.
Pierwszy etap odbywał się elektronicznie.
Drugi etap Akademii odbył się 18 maja 2019 r. na Wydziale Nauk Ekonomicznych SGGW w Warszawie, który polegał na rozwiązaniu testu
z zakresu przedsiębiorczości.
Uczennica klasy I LO – Julia Brzezińska – wykazała się ogromną wiedzą
i uzyskała tytuł Laureata, otrzymując indeks uczelni.
GRATULUJEMY!!!
Do konkursu uczniów przygotowywała
pani Magdalena Olszewska – Wtulich.