„Brązowa Szkoła”

Fundacja edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że LO w Radzanowie jest wśród 1000 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingach Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2020 i przysługuje nam tytuł „Brązowej Szkoły”. 

Gratulacje dla nauczycieli, uczniów
i rodziców!

Życzenia świąteczne

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia życzymy wszelkiej pomyślności, niepowtarzalnej atmosfery, ciepła i miłości.
Niech radość i pokój Świąt Bożego Narodzenia towarzyszą przez cały Nowy Rok.
Dyrekcja, Grono Pedagogiczne,
Pracownicy i Uczniowie
LO w Radzanowie
Galeria kartek świątecznych przygotowanych przez uczniów klasy I LO

Stypendystka Prezesa Rady Ministrów

Stypendia Prezesa Rady Ministrów to stypendia przyznawane przez Premiera. Szansę na ich otrzymanie mają uczniowie szkół średnich, których ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości, na podstawie wysokich wyników w nauce. O stypendium mogą ubiegać się uczniowie, którzy: otrzymali promocję z wyróżnieniem, uzyskując przy tym najwyższą średnią ocen w danej szkole lub uczniowie, którzy wykazują szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy, uzyskując w niej najwyższe wyniki, a w pozostałych dziedzinach co najmniej dobre. Otrzymanie zatem tego prestiżowego wyróżnienia nie jest łatwe. I wie o tym każdy uczeń, który zabiega o jego uzyskanie.
W tym roku uroczystość wręczenia dyplomów stypendium Prezesa Rady Ministrów, z ramienia delegatury Ciechanów, odbyła się 5 grudnia w oranżerii Muzeum Romantyzmu w Opinogórze. Na terenie województwa mazowieckiego stypendia przyznano blisko 500 uczniom,  w naszym regionie otrzymało 42 uczniów,  w tym nasza
Natalia Wojciechowska – uczennica klasy II LO.
Serdecznie gratulujemy i mamy nadzieję, iż Natalia, jak i inni ciężko pracujący stypendyści, dzięki otrzymanej pomocy będą realizować swoje plany i najskrytsze marzenia. 

Światowy Dzień Rzucania Palenia – „Jabłko zamiast papierosa”

W tym roku szkolnym nasza szkoła przyłączyła się do kampanii antynikotynowej, w której rozdając zdrowe jabłka, uczniowie przekonywali swoich kolegów, rodziców, a także mieszkańców gminy Radzanów o korzyściach płynących z rzucania szkodliwego nałogu. Cel jaki przyświecał temu przedsięwzięciu to kształtowanie prawidłowych postaw zdrowotnych społeczności nie tylko szkolnej, ale i mieszkańców naszej gminy oraz promowanie mody na niepalenie.

Jabłko zamiast papierosa – galeria zdjęć

NIE ZMARNUJ SWOJEGO ŻYCIA

NIE ZMARNUJ SWOJEGO ŻYCIA 2019
Projekt dla młodzieży, który może zmienić życie…

Współczesna młodzież jest pogubiona… Jeśli nie mają właściwych autorytetów i zasad moralnych, jeśli nie znają swojej wartości i nie dostrzegają swoich silnych stron, mogą zmarnować swój potencjał i talent. Pod wpływem złego towarzystwa, buntu itp. młodzi są skłonni sięgać po używki takie jak papierosy, alkohol, narkotyki, „dopalacze”… to może ich nieodwracalnie zniszczyć.
Podczas spotkania z młodzieżą raperzy dzielili się swoim doświadczeniem życiowym oraz walką z nałogami. Przekazali treści profilaktyczne i pozytywny komunikat „bez zadęcia i patosu” również w swoich hip-hopowych kawałkach.
Dziękujemy także Urzędowi Gminy w Radzanowie za wsparcie szkoły w takich inicjatywach.

Nie zmarnuj Swojego życia! – galeria zdjęć

Narodowe Święto Niepodległości

W piątkowe przedpołudnie 8-go listopada o godzinie 10:35 na hali sportowej Zespołu Szkół w Radzanowie, odbył się uroczysty apel z okazji Narodowego Święta Niepodległości. Podczas apelu zebrani odśpiewali wspólnie hymn oraz wysłuchali programu słowno-muzycznego przygotowanego przez uczniów Szkoły Podstawowej im. Michaliny Czechowskiej w Radzanowie.
Po raz kolejny wspólnie okazaliśmy wielki szacunek i wdzięczność wobec Polaków, którzy walczyli o wolną, niepodległą Ojczyznę.
Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy wzięli udział
w tegorocznym  apelu z okazji Święta Niepodległości oraz nauczycielom, którzy z wielkim zaangażowaniem przygotowali swoich podopiecznych do tego wydarzenia.

CodeWeek ZAKOŃCZONY

Między 5 a 18 października w naszym Zespole Szkół odbyły się wydarzenia z zakresu nauki programowania, które poprzez gry, zabawy i łatwe do zrozumienia narzędzia wprowadziły uczestników
w podstawy programowania.

Wydarzenia te pomogły rozwinąć umiejętności analitycznego i logicznego myślenia.


Organizatorzy Europejskiego Tygodnia Kodowania przygotowali specjalne certyfikaty dla organizatorów wydarzeń w trakcie tegorocznego Code Week’a jako wyróżnienie za włożony wkład w propagowanie idei Tygodnia Kodowania.

CodeWeek – ZACZYNAMY :-)


szyfr masoński – literom odpowiadają kształty figur liniowych w jakich się te litery znajdują

W ramach tygodnia kodowania – korzystając
z szyfru masońskiego – przeczytajmy
czego nauczy nas kodowanie
(oprócz kodowania)

Ad. 1 Kodowanie to czynność momentami mozolna i męcząca. Szczególnie, gdy kręcimy się w kółko i nie możemy wpaść na odpowiednie rozwiązanie. Lub gdy kod nie działa,
a nam się wydaje, że działać powinien. I trzeba szukać, co jest w nim nie tak. To po prostu urok kodowania. Często kod nie działa, nawet częściej niż działa i trzeba się do tego przyzwyczaić. I powoli rozgryzać, co może być nie tak.


Ad. 2 Lubicie rozwiązywanie zagadek matematycznych albo testów na inteligencję? Spodoba Wam się programowanie! Tu trzeba kombinować, szukać nowych ścieżek i nie bać się tego, że nie wyjdzie. Ba, pewnie od razu nie wyjdzie, ale logiczne myślenie zapewnia nam kolejne pomysły na rozwiązania. I trzeba je tylko wypróbować!


Ad. 3 Ten punkt poniekąd łączy się z powyższym, ale co chcę tu podkreślić to umiejętność sięgania po niestandardowe rozwiązania.  Czasem pomysł wydaje się dziwny lub szalony, ale działa. I wtedy zaczynamy zastanawiać się, czy możemy wdrożyć coś tak szalonego,
a może da się z tego wyciągnąć jakiś mały element i zaimplementować w bardziej standardowym rozwiązaniu. Próbując czegoś nowego uczymy się najwięcej.
Spróbujcie sami.


Ad. 4 Bardzo przydatna umiejętność, której nauka przychodzi trudno. Często nie możemy zrozumieć, dlaczego ktoś krytykuje nasz kod, skoro on przecież działa i robi to, co powinien! A tu okazało się, że kod nie tylko ma robić to, co powinien, ale także być łatwy w utrzymaniu, przejrzysty, bez zbędnych powtórzeń … Sporo tego. Umiejętność przyjmowania krytyki, ale też wytłumaczenia, dlaczego z tą krytyką się nie zgadzamy, są w kodowaniu bardzo ważne.


Ad. 5 Bardzo ważny punkt. Jedno to umieć coś zrobić, ale drugie – umieć to komuś wytłumaczyć. Często w  pracy nad danym rozwiązaniem, musimy je komuś przedstawić. Super jest prześledzić swój własny tok myślenia wypowiadając na głos kolejne kroki. 

Nasza szkoła zwyciężyła!!!

Około 2.000 szkół z całej Polski zgłosiło się do konkursu OSE Wyzwanie, organizowanego przez NASK i Ministerstwo Cyfryzacji przy współpracy
z Ministerstwem Edukacji Narodowej.
Nagrodą w Konkursie #OSEWyzwanie były MOBILNE PRACOWNIE MULTIMEDIALNE, które będą wsparciem przy prowadzeniu lekcji i korzystaniu z internetowych zasobów edukacyjnych. Warunki, które należało spełnić to: zgłosić szkołę do projektu OSE (darmowy, szybki światłowód w szkole) i programu mLegitymacja szkolna (w naszej szkole będziemy wydawać elektroniczne legitymacje).
Dodatkowo szkoła przesłała przygotowaną specjalnie na konkurs pracę plastyczną pt. „Smart szkoła” (wykonaną przez uczennicę klasy pierwszej 4-letniego liceum – Zuzannę Brzezińską). Szansę na wygraną zwiększyła również deklaracja zgłoszenia się szkoły do programów OSE Hero – nauczyciel bohater oraz CodeWeek – tydzień kodowania i programowania. Nie możemy doczekać się już nowej pracowni i czekamy na nią z niecierpliwością.